zaterdag 18 mei 2013

Erwtenpot omhaken

Tijdens het Hemelvaartweekend waren wij een paar dagen naar de camping en ging de haaknaald gezellig mee. Gewoon een probeersel om de lege pot van de doperwten heen:  
 

 
Eigenlijk heel simpel:
ik ben begonnen met 4 granny squares "boeketje" uit het boek "Granny squares haken". Deze aan elkaar gehaakt met vasten en daarna ook rondom vasten haken. Daarna moet je minderen van het aantal vasten (in mijn geval: eerste 3 toeren 8x en laatste toeren 4x) Maar dit is natuurlijk afhankelijk van de vorm van je potje :-)

Rondom de hals van de pot heb ik een rand gemaakt van dubbele stokjes en lossen, zodat ik daar een touwtje o.i.d. doorheen kan doen. Ik dacht dat dit nodig was om "afzakken" te voorkomen maar het blijft ook zonder prima zitten.

Na de volgende keer doperwten eten maak er één met wat rustigere kleuren!

Groetjes,
Conny

2 opmerkingen:

Monique Liedtke zei

Haha, hoe kom je erop! Ik vind m prachtig! en heel origineel! en drukke kleuren vind ik ook heel leuk!

Petra zei

Hey zus, crea weer hoor!