zaterdag 9 februari 2013

Tulpen in een frame van ...

De opdracht voor de bloembindcursus was een vormsoort te gebruiken in een seizoenschikking. Dat wil zeggen: maak gebruik van een techniek zoals bijv. vlechten, weven of rijgen. Een vrije opdracht richting de lente; dat vraagt om ..... tulpen, mijn favoriete bloem in deze tijd van het jaar. Ik wilde graag een frame maken waarin je de tulpen kan steken en toen ik een zakje tulpenbollen in de schuur vond wist ik het :-)




De bollen zijn op satéstokjes geregen en omwikkelt met touw. Dit zat ook om de vaas en zo komt het leuk terug. Wel een tijdrovend klusje trouwens!

En zo ziet de vaas eruit met de tulpen erin:


De bollen zien er nog aardig uit dus ik ga het frame nog een keer gebruiken.
 
Groetjes en bedankt voor jullie bezoek.
Conny

3 opmerkingen:

La FeMe en Spruiten zei

Conny, wat prachtig en wat een leuk idee zeg.
Ik wist niet dat je die bollen zomaar kon doorboren. Blijkbaar hebben ze er geen last vangezien de groei. Echt een fantastisch gezicht.
Ik krijg er een voorjaargevoel van en dat is heel welkom zo met al die nattigheid.

Groetjes Saskia

natuurlijk groen en doen zei

Wat een leuk frame heb je gemaakt ,dat kan je inderdaad nog wel een keer gebruiken.
En ga je verder of stop je na deze cursus?

fijne avond
groetjes Bep

Monique Liedtke zei

Jeetje wat super creatief!!! Wat gaaf gedaan met die tulpenbollen!! dat moet ik onthouden!! echt heel heel leuk!! Fijn weekend! Doe de mannen de groeten en wens ze goede reis!!!